Hur blir jag medlem i Plantagens Kundklubb?
Medlemskap kan sökas genom att fylla i en ansökningsblankett i din butik. Prata med personalen så hjälper de dig. Du kan också ansöka om medlemskap här på webben.

Jag vill bli medlem och få medlemskort.
Har du ännu inte hunnit bli medlem i Kundklubben och önskar ett medlemskort så ber vi dig att fylla i en ansökningsblankett i din butik.

Varför behöver ni mitt personnummer?
Personnummer är det vi använder för att identifiera och registrera våra medlemmar vid köp så att din bonus tillfaller just dig. Tack vare det så behöver vi inte plastkort för kundklubbens medlemmar. Ditt personnummer behöver vi även för uppdatering av adressuppgifter och det är den enda garantin för att värdehandlingar som saldobesked och bonuscheck inte hamnar i fel händer. Uppgifterna kommer inte att lämnas ut eller säljas till utomstående aktörer.

Varför behöver ni min e-post?
Vi behöver din e-post för att kunna skicka information och erbjudanden till dig. Det är även via e-post som du får del av ditt poängsaldo samt din bonusutbetalning.

Varför mobilnumret?
Mobilnumret underlättar för dig ifall du skulle förlora ditt lösenord – då skickar vi ett nytt via SMS. Om du dessutom registrerar ditt mobilnummer kan du själv, om du vill, skicka ett SMS till 72 320 för att få reda på veckans erbjudanden. Som en extra service, ifall du inte skulle ha ditt medlemskort eller körkort med dig, så kan du även registrera dina köp med hjälp av bara ditt mobilnummer.

Är det någon åldersgräns för att vara med i kundklubben?
Ja, man måste vara minst 16 år fyllda för att vara med i Plantagens Kundklubb.

Har ni en medlemsservice?
Ja, du når den på 042 – 450 40 40 eller via mejl medlemsservice@plantagen.se Glöm inte att uppge ditt medlemsnummer då du kontaktar oss.

Hur blir jag medlem i Plantagens Kundklubb?
Medlemskap kan sökas genom att fylla i en ansökningsblankett i din butik. Prata med personalen så hjälper de dig. Du kan också ansöka om medlemskap här på webben.

Jag är redan medlem - Hur gör jag för att få ett medlemskort?
Är du redan medlem i kundklubben tar du med dig en ansökningsblankett i din Plantagen butik och ber kassörskan hjälpa dig. Detta går lätt och all din historik följer med dig såsom dina kunduppgifter och uppsamlade poäng.

Jag vill bli medlem och få medlemskort.
Har du ännu inte hunnit bli medlem i Kundklubben och önskar ett medlemskort så ber vi dig att fylla i en ansökningsblankett i din butik.

Varför kan ni inte skicka hem medlemskortet till mig, som så många andra gör?
För att skapa bästa möjliga kundservice för våra kunder då de är i våra butiker har vi istället valt att tillgodose att medlemskortet kan delas ut direkt i kassan. På så sätt slipper du vänta i flera veckor på att ditt medlemskort ska komma hem till dig. Hos oss får du det direkt.

Jag har tappat mitt medlemskort – vad ska jag göra för att få ett nytt?
Ingen fara. Gå bara till din närmaste Plantagen butik och ta med ett registreringsformulär för Kundklubben till kassan så hjälper dem dig. Du kommer få ett kort direkt i kassan och alla dina upptjänade poäng följer med dig.

Hur ofta betalar ni ut bonus?
Bonus betalas ut upp till fyra gånger om året och styrs av din poängnivå. Du ska ha nått upp till minst 2500 poäng och får då en 50 – kronors check i din mejl. Denna värdeutbetalning läggs in på ditt konto och du visar upp mejlet eller sms:et i kassan så dras beloppet av på ditt nästa köp hos oss. Värdechecken är giltig i totalt fyra månader.

Vilka förmåner erbjuder Plantagens Kundklubb?
Ett medlemskap i kundklubben ger generösa rabatter på utvalda medlemsvaror, spännande erbjudanden och ett medlemsbrev med information, tips och råd om din trädgård och allt som hör där till. Dessutom får du som kund poäng på alla dina inköp hos Plantagen som ger bonusutbetalningar – ett steg ännu närmare dina drömmars trädgård med andra ord.

Kostar det något att vara medlem i Plantagens Kundklubb?
Nej, ditt medlemskap är gratis

Hur avslutar jag mitt medlemskap?
Skicka e-post till medlemsservice@plantagen.se